zondag 23 mei 2010

City Daily Photo: reis rond de wereld met fotoblogs

Paris Daily Photo was de eerste in 2005: een blog waarop elke dag een nieuwe foto van de stad werd geplaatst. Het weblog trok dagelijks duizenden bezoekers en het initiatief kreeg navolging. Er ontstond een community en een portal voor sradsfotoblogs en er werden regels afgesproken waaraan de leden van de community zich zouden moeten houden. Je kunt met de homepage van de website of het City Daily Photoblog als startpunt een mooie reis om de wereld maken.



De Brit Gerald England heeft een overzicht gemaakt van alle voormalige en nog actieve stadsfotoblogs. Hierbij staan ook fotoblogs die niet onder de noemer City Daily Photo vallen.

Regionaal
Zouden er ook dergelijke fotoblogs in onze regio bestaan? Wanneer je de benaming fotoblog niet te letterlijk neemt kun je Enschede aan Zee er ook toe rekenen. In ieder geval vind je hier behalve indrukken en nieuwtjes uit de stad ook vrijwel dagelijks foto’s.
Wie kent er meer uit de oostelijke regio? Geef het door dan voeg ik ze toe.

Over koetjes en kalfjes
Geeft me de gelegenheid om eens de aandacht te vestigen op het mooie blog van Hendrika getiteld Over koetjes en kalfjes. Zeker geen city blog, maar juist een plattelandsblog met prachtige foto’s van weilanden en akkers, luchten en landschappen, in en rond de boerderij, de veestapel, naruurverschijnselen.

2 opmerkingen:

Hendrika zei

Hé, wat aardig dat je mijn blog onder de aandacht brengt ;~), net op een moment waarop ik denk: waar zijn toch al mijn lezers gebleven... . Ik volg jouw blog ook met veel plezier: iedere keer weer heel informatief. Ik heb een zwak voor Overijssel: in mijn ogen de mooiste provincie in Nederland.

Transisalania en Varia zei

Graag gedaan en terecht. Ik kom regelmatig op je weblog en kijk dan met terugwerkende kracht. De foto's zijn klasse!