donderdag 2 augustus 2012

Vakantietip: Blauw goud van Almar Otten


Het woord ‘pageturner’ gebruikte ik ook al in de blogpost die ik wijdde aan De afstammeling van Almar Otten. Als ‘non-fictie lezer’ had ik even een aanloop nodig, maar de zomerse avond gisteren op een ligstoel in de tuin was geheel gewijd aan Blauw goud van dezelfde schrijver. Tot in de late schemering bleef ik doorlezen tot het boek uit was. En weer was ik onder de indruk. Mooi onderwerp, ingewikkelde en spannende plot. Een deskundige op het gebied van middeleeuwse handschriften, medewerkster bij de Athenaeumbibliotheek in Deventer, is wederom een van de hoofdpersonen. Ook laat de auteur het bezuinigingsspook dat momenteel in bibliotheekland rondwaart – hoe actueel – in zijn boek verschijnen. Maar daar gaat het boek niet over. Wel over het (verre) verleden vermengd met het heden, historische feiten vermengd met fictie, en een spannend verhaal, een historische thriller dus. Ik vind het een prachtig boek, maar wat zegt dat over de kwaliteit? Op vakantie neem ik b.v. altijd enkele deeltjes van de Bob Evers-serie mee, ik bedoel maar. Dus ik heb maar even gezocht naar recensies en deze bevestigden mijn oordeel: ze waren zeer positief.

Wie nog niet op vakantie is geweest: meenemen dit boek!! Ook verkrijgbaar als e-book.

Geen opmerkingen: