zaterdag 19 januari 2013

Verrassende websites

De genomineerden in de drie categorieën (Musea en Themasites, Verenigingen en Particulieren, Archiefdiensten) voor de Online Geschiedenis prijs zijn bekend gemaakt, evenals de 20 websites die aan kop staan bij de verkiezing van de Publieksprijs en waar tot 8 februari op gestemd kan worden. Onder de 35 sites zijn geen Overijsselse te vinden.
Kijk hier voor de genomineerden en hier voor de (voorlopige) top 20.

Er zijn veel prijzen maar het mooie van deze verkiezing vind ik altijd dat je zoveel goeie websites bij elkaar vindt. Ik kom dan vaak verrassende websites tegen die ik nog niet kende. Eén ervan is IS Geschiedenis – klik op de afbeelding – die ik ooit wel bekeken had maar nu veranderd en sterk uitgebreid blijkt te zijn. De website brengt historische achtergronden bij het nieuws en er staan inmiddels zo’n 1700 bijdragen op. Dagelijks komen er nieuwe bij.


Enkele andere websites uit de lijst die ik hierbij als tip geef:

Middelburg Dronk – hier heb ik het al vaker over gehad en ik heb er dit jaar ook op gestemd

Oud Nieuws – naar eigen zeggen het damesblad onder de websites, met genoeg interessante artikelen voor mannen

Gouden Eeuw – de site bij de tv-serie. Elke dag een krant met 1 jaar nieuws uit 104 Gouden Eeuw jaren

Geen opmerkingen: