donderdag 2 oktober 2014

Herfstnummer Mijn Stad Mijn Dorp online magazine is uit


Het herfstnummer 2014 van Mijn Stad Mijn Dorp staat online. Het door het Historisch Centrum Overijssel uitgegeven online geschiedenis magazine, waaraan ik als redacteur ook een steentje bijdraag, staat deze keer in het teken van de muziek. Muziek in Overijssel in een aantal facetten.

Het hoofdartikel is gewijd aan Enschede als oostelijke 'beatstad' in de sixties. Verder: Oldenzaal als ontmoetingsplaats voor discogangers, de favoriete plek van violist Daniel Rowland, de Deventer stadsmusicus Joseph Böhler, die stierf in armoede, en ook een artikel over de zeefdrukkerij van het Burgerweeshuis te Deventer heeft met muziek te maken.

Verder artikelen als 'Het Stift Weerselo: van strenge monniken tot losbandige freules' en 'Etty Hillesum: haar liefdesleven en ondergang. En nog vele andere artikelen en rubrieken.

Bekijk hier het nieuwe nummer van Mijn Stad Mijn Dorp en neem hier een gratis abonnement.

Geen opmerkingen: