donderdag 21 juli 2016

New York en Hengelo in oude foto's


Old New York City
New York is hot. Ik ben er nooit geweest, maar ik hoor vaak enthousiaste verhalen uit mijn omgeving van New York-gangers. Met medewerking van de New York Public Library is er een site ontwikkeld waarop van heel veel plekken in New York oude foto's worden getoond. Door op de kaart te klikken verschijnen de foto's die de oude situatie weergeven. Jammer - of ik moet iets gemist hebben - dat je niet tegelijkertijd de huidige toestand in beeld krijgt. Maar je kunt natuurlijk telkens switchen naar Google Earth.


Hengelo op History Pin
Er zijn veel meer van dit soort sites. Onlangs schreef ik nog over Erfgoed op de kaart. Maar minstens zo'n mooie verzameling oude foto's als door de bibliotheek van New York online is gezet heeft Pieter Schipper van Hengelo op History Pin gezet.

Geen opmerkingen: