dinsdag 1 januari 2013

De beste wensen!


Voor een ieder die dit leest: een gelukkig en gezond nieuwjaar of ‘dbestewensn’ of ‘geluk in tuk’!

Voor mij heeft een nieuw jaar altijd een dubbele betekenis, want in de eerste week van het jaar ben ik jarig, inmiddels overjarig. In 1970 begonnen bij de bibliotheek, had ik vorig jaar na 42 jaar bibliotheekvak nog 5 jaar te gaan. En dat is, hoe grappig (voor wie de humor daar van inziet), het hele jaar zo gebleven. Want in de zomer werd mijn ‘einddatum’ met een half jaar verlengd door het Kunduz-gezelschap en in het najaar weer met een aantal maanden. Het is trouwens maar de vraag of ik de pensioendatum – bij leven en welzijn – werkend zal bereiken gezien de donkere wolken …
Medio 2013 zal minister Bussemaker nieuwe bibliotheekwetgeving naar de Tweede Kamer sturen. Misschien dat er dan meer duidelijk wordt.

Klinkt allemaal een beetje negatief? We moeten het niet mooier maken dan het is. Gelukkig zien veel bibliotheekmedewerkers, waaronder ikzelf, nog veel toekomst in een vernieuwde bibliotheek. Er zijn kansen genoeg. Lees de weblogs van collega’s op de sidebar van dit blog er maar op na!

2 opmerkingen:

Hendrika zei

Ook veul heil en zegen in 't neijoar en wiej doot dom vedan, en gefeliciteerd met je verjaardag.

Transisalania en Varia zei

Dank!