donderdag 10 juli 2014

Zomernummer Mijn Stad Mijn Dorp online magazine is uit


Het zomernummer 2014 van Mijn Stad Mijn Dorp staat online. Het door het Historisch Centrum Overijssel uitgegeven online geschiedenis magazine, waaraan ik als redacteur ook een steentje bijdraag, staat deze keer in het teken van 150 jaar spoor in Overijssel.

Het hoofdartikel herinnert aan het feit dat op 4 juni 1864 de eerste trein via een splinternieuwe spoorbrug over de IJssel in Zwolle arriveerde. In een ander artikel wordt aandacht besteed aan de lokale spoorlijn Neede-Hellendoorn, die slechts 25 jaar bestond, maar waarvan nog allerlei sporen zichtbaar zijn.

Verder artikelen over de Twentse schrijfster Cato Elderink (1871-1941), de 'uitgestorven' Enterse zomp, waarvan er nu weer drie op de Regge varen, een interview met Rob Harmeling over zijn mooiste plek van Overijssel. En nog vele andere artikelen.


Bekijk hier het nieuwe nummer van Mijn Stad Mijn Dorp en neem hier een gratis abonnement.

Geen opmerkingen: