woensdag 31 december 2014

Meest bekeken blogposts 2014

Het gaat niet om de kijkcijfers, maar het is wel leuk als je gelezen wordt. Welke blogposts van het afgelopen jaar trokken de meeste aandacht in korte tijd? Niet meegeteld zijn de overzichten van Festivals en van Boekenmarkten in Overijssel, die het hele jaar door bezocht worden. Evenmin de tweewekelijkse rubriek ‘Regionale uitgaven’, die ook vaak gevonden wordt. Ook zijn er oudere berichten, zoals die uit 2008 over het digitaliseren van oude adresboeken en telefoonboeken die nog dagelijks bekeken worden. Het wordt overigens tijd dit item eens te actualiseren.

Hieronder de berichten die in 2014 het meest gelezen werden:

Blogposts over historische en andere kaarten trekken altijd veel bezoekers. Zo ook het bericht over de beschikbaarheid van een digitale hoogtekaart van Nederland. Blijkbaar zijn er veel liefhebbers van kaarten, atlassen etc.


Op de tweede plaats staat Precies 50 jaar geleden: 'lancering' Ik Jan Cremer, volgens Cremer zelf het startpunt van de turbulente jaren zestig. Aan zelfonderschatting heeft Jan Cremer nooit geleden. Toch vonden veel mensen het bericht interessant genoeg om te lezen.

Op drie nog een bericht over een Twentse auteur die dit jaar een opmerkelijk boek liet verschijnen: Horizon City van Jaap Scholten, boek en tentoonstelling: een literaire reis door Twente en de wereld.

Dan de weergave van een artikel dat ik schreef voor het historisch magazine Mijn Stad Mijn Dorp, getiteld De strenge winters van 1947, 1963, 1979 en 1996

Tenslotte op 5 het resultaat van een klein onderzoek dat ik deed met behulp van de vernieuwde Nederlandse Voornamen Databank: Voornamen in Overijssel van 1880 tot nu

2 opmerkingen:

Hendrika zei

Je blog blijft interessant om te volgen. Zelf heb ik het idee dat steeds meer bloggers èn bloglezers actief zijn op FB, kun jij dat ook merken?? FB is mij veel te oppervlakkig, ik heb er ook geen account.

Transisalania en Varia zei

Ik blijf jouw blog ook volgen. Net als Groninganus met zijn 'rondjes' over de omgeving van Groningen, geef jij met je fotografische hoogstandjes een mooie inkijk in het boerderijleven van nu. Een tijdsdocument in wording.
Ik denk dat je gelijk hebt over Facebook. Het aantal bezoekers van mijn weblog is ook gedaald. Op mijn facebook verschijnen alleen de berichten die ik op het blog plaats. Zo kun je er wel weer gebruik van maken.