zaterdag 22 augustus 2015

Bijzondere weblogs en websites (11): Sportsites

In plaats van berichten te checken op smartphone of I-phone (die heb ik niet eens!) heb ik nog ouderwets websites en weblogs bij de favorieten op mijn pc staan, uiteraard netjes gerubriceerd, die ik regelmatig langsloop om te kijken of er nieuwe bijdragen verschenen zijn.
In de rubriek sport ken ik (naast vele wielersites) twee websites, die algemeen over sport gaan en die beide door liefhebbers gevuld worden.


Sportgeschiedenis
De website Sportgeschiedenis.nl wordt onderhouden door een historicus en een sporthistoricus(!), geholpen door een aantal gastschrijvers. De website is een 'digitale ontmoetingplaats voor liefhebbers van sport, geschiedenis en de combinaties van die twee'. Interessant zijn de dagelijkse berichten en het Sportbeeld van de dag. De laatste behelst film- of videobeelden van een sportmoment of een sportgerelateerd onderwerp uit het verleden. De dagelijkse berichten zijn gevarieerd qua onderwerp en zeer leesbaar.


Twente Sport
TwenteSport.com is een 'onafhankelijke website over het Twentse sportleven' met veel medewerkers waaronder veel bekende namen (Han Pape, Peter Bonder, Jan Medendorp, André Manuel etc.) en ook bijvoorbeeld oud-voetballers als Willem de Vries, Folkert Velten, Edwin Hilgerink etc. De nadruk ligt wel een beetje op voetbal, maar ook andere sporten komen uitgebreid aan bod. De site bevat columns, wedstrijdanalyses, filmpjes, actuele berichten over Twentse sporters.

Voor wie de sites niet kent, wat mij betreft aanraders!



Geen opmerkingen: