dinsdag 26 januari 2016

Voor de liefhebbers van Verborgen Verleden: blog met extra informatie


Ook in het zesde seizoen van Verborgen Verleden komen weer de familiegeschiedenissen van een aantal BN'ers voorbij. Jammer dat ik geen BN'er ben, het zou me veel werk schelen. Wat mijn stamboom betreft: veel boeren en landarbeiders, later postbodes, kleermakers en boekhouders. Maar er is één tak waar ik wel meer over zou willen weten. Er zit een burgemeester tussen, een wetenschapper, een caféhouder. Veel heb ik er nog niet over kunnen vinden.
Zo werkt het ook bij Verborgen Verleden. De BN'er heeft een vraag over een specifieke lijn in zijn of haar stamboom. Deze wordt met behulp van het gehele Nederlandse en vaak ook buitenlandse archiefwezen geheel blootgelegd. Maar de onderzoekers hebben meer ontdekt, ook over de andere familielijnen. Dat wordt niet in de uitzending getoond.
Deze informatie is wel te zien op een speciaal blog, genaamd Bronnendossier@CBG

Geen opmerkingen: