maandag 26 januari 2015

Nieuw nummer Mijn Stad Mijn Dorp verschenen

Het eerste nummer in 2015 van Mijn Stad Mijn Dorp staat online. Het door het Historisch Centrum Overijssel uitgegeven online geschiedenis magazine, waaraan ik als redacteur ook een steentje bijdraag, bevat opnieuw een veelheid aan onderwerpen. Zoals in het voorwoord wordt vermeld: 'Dit is het nummer van de mannen, misschien zelfs wel de ‘mannenbroeders’. Op de foto’s is te zien hoe de koorleden vol overgave bij het zingen zich bijna rechtstreeks – het hoofd naar boven – tot God wenden. Een echte mannetjesputter uit het verleden was vakbondsman Herman Bode uit Twente. Verder vertelt restaurateur Philip Heitkamp over zijn passie, het restaureren van oude boerderijen.'


Naast bovengenoemde ook artikelen over de jarenlange fascinatie met glas in Tubbergen, een Twents kaasbuffet, pareltjes van wederopbouwarchitectuur, fotografe Betty Veldwachter en het IJsselstadion in Deventer, Herenwal beschermde tegen ronddolend gespuis en de bekende rubrieken.

Bekijk hier het nieuwe nummer van Mijn Stad Mijn Dorp en neem hier een gratis abonnement.

Geen opmerkingen: