donderdag 25 februari 2016

Steeds meer Overijsselse beeldbanken en fotocollecties op Mijn Stad Mijn Dorp

Afbeelding: De Markt in Almelo in vroeger tijden

Onlangs werd de beeldcollectie van het Gemeentearchief Almelo aan de website Mijn Stad Mijn Dorp van het Historisch Centrum Overijssel toegevoegd. Naast de collectie van het HCO zelf met meer dan 75.000 afbeeldingen zijn hier ook de collecties te vinden van historische verenigingen uit de volgende plaatsen (tussen haakjes het aantal afbeeldingen):
Deventer (33.000)
Markelo (13.100)
Almelo (8000)
Hardenberg (7600)
Dalfsen (6000)
Diepenheim (5400)
Goor (4100)
Hellendoorn (3300)
Ambt-Delden (1500)
Nijverdal (800)
Borne (500)
De collecties zijn hier te bekijken.

Naast deze lokale collecties vind je hier ook de fotocollectie Boeren in Overijssel met 500 afbeeldingen en 1000 historische kaarten afkomstig van de voormalige website Overijssel in kaart.

1 opmerking:

Hendrika zei

De link onder 'hier' te bekijken werkt niet. Ik zag de beeldbank van Almelo laatst voorbijkomen - met voor mij interessant filmmateriaal: met hardwerkende boerinnen ;-)