dinsdag 17 januari 2017

Nieuw nummer Mijn Stad Mijn Dorp o.a. over vermeende adellijke afkomst van Jan Cremer


Is Jan Cremer echt van adellijke afkomst zoals hij wel eens liet doorschemeren in een van zijn boeken? Lees het artikel van Marcel Mentink, getiteld De Overijsselse roots van Jan Cremer en je komt het te weten. Hier kun je het lezen.
In het winternummer van het Overijsselse online historisch tijdschrift Mijn Stad Mijn Dorp staan meer lezenswaardige artikelen:
- Plattelandsadel en stedelijke elite ruziën over een kerkbank/ door Lamberthe de Jong
- 'In naam der koningin, ik vorder die bal!'. Zondagvoetbal in Blokzijl/ door Martin van der Linde
- Gisbert Cuper, geleerde en politicus/ door Catherine Bolkestein
- Twente en zijn historische tuinen: Twickel/ door Doreen Flierman
- Overijsselse gebruiken rond de jaarwisseling door Girbe Buist
- Unico van Wassenaer: Illustre Mano/ door Doreen Flierman
- verder de boekenrubriek, filmrubriek en cultuurhistorische agenda

Geen opmerkingen: