dinsdag 21 januari 2020

Nieuw nummer online Overijssels historisch tijdschrift Mijn Stad Mijn Dorp is uit


Er is weer een nieuw nummer verschenen van het online Overijsselse geschiedenistijdschrift Mijn Stad Mijn Dorp. Dit keer ook weer mooie kortere en langere artikelen over Overijsselse onderwerpen. Thema is dit keer 'Oorlog en vrede' naar aanleiding van de viering van 'de Bevrijding' 75 jaar geleden. Maar, aldus hoofdredacteur Dinand Webbink, dit betekent niet dat we 75 jaar vrede gekend hebben. We mogen de vrijheidsoorlog van de Indonesiërs niet vergeten. Daarover gaat ook een van de artikelen.

Artikelen in Min Stad Mijn Dorp
* Jeruzalem, Rome, Mekka, Ommen: de sterkampen op Landgoed Eerde.
* 'Onder de palmen denk ik aan jou', Co Visscher verloofde zich met Indiëganger Jaap Rook.
* Overijsselse vertellingen van Pieter Heering vielen in de smaak.
* Bommen Berend, brandstichter van Vriezenveen?
* Hendrik Jan Bökkers: 'Hier kan ik mijn hoofd leeg maken'.
* De bewoners van Huize De Kolk: de familie Wijtenhorst.
* De schetsboeken van Deventer zangers.
* 'De schure van Appie' toont een bijzondere verzameling uit het Land van Vollenhove.

Geen opmerkingen: