zondag 31 oktober 2021

Nieuw nummer verschenen van Mijn Stad Mijn Dorp, online historisch tijdschrift voor Overijssel

Met de kop 'Boze boeren en bedelaars' boven zijn voorwoord geeft hoofdredacteur Dinand Webbink al iets prijs over de onderwerpen uit dit nummer.

Hieronder een opsomming van de artikelen:
- Grondoorlog in Tubbergen/ door Marco Krijnsen
- De Ommerschans als 'Kweekschool van onzedelijkheid'/ door Ewout van der Horst
- Geworteld in Overijssel: Anne van der Meiden/ door Marcel Mentink
- Mijn Stad Mijn Dorp klaar voor de toekomst/ door Marina van der Ploeg
- Met de Franse slag (over de taal van Overijssel)/ door Harry Scholtmeijer
- Het Deventer vriendenboekje van Lena van Rossem/ door Tineke Stein-Wilkeshuis
- Een watertoren, veel textiel en sneaky shoes/ door Dinand Webbink
- Veertig jaar Johanna van Buren Cultuurprijs voor Oost-Nederland/ door Dinand Webbink

Lees Mijn Stad Mijn Dorp hier.

Geen opmerkingen: