zondag 7 augustus 2011

Bijzondere weblogs (1): Truus Wijnen, wandelen en fotografie



Truus Wijnen woont in de Hof van Twente. Ze wandelt vaak en fotografeert veel. Over dat laatste zegt ze: Ook met een eenvoudige camera kun je prachtige foto’s maken, niet de camera is bepalend maar de persoon erachter, het gaat erom dat je het moment weet te vangen. Van haar wandeltochten doet ze verslag op haar weblog Wandel Kijk en Kiek. Geen saaie routebeschrijvingen, maar ze bewandelt (figuurlijk) nogal wat zijwegen. Zo heeft ze een aantal rubrieken: De Postbode, Op een bankje en de meest opmerkelijke, Maandag Wasdag, met inmiddels meer dan honderd foto’s van waslijnen met wasgoed.

Truus Wijnen zet zelf wandeltochten uit en organiseert en begeleidt wandelingen, met name in Twente en de Achterhoek, ook z.g. foto-wandelingen.
Naast het genoemde weblog beheert ze weblogs met een overzicht van routebeschrijvingen en met (prachtige) foto’s, die ze in de loop van de tijd gemaakt heeft. Deze weblogs zijn ook bereikbaar via haar website www.truuswijnen.nl

4 opmerkingen:

Hendrika zei

Truus heeft een mooie weblog. Ze schrijft enthousiast over haar wandelingen, ik zou er bijna van aan de wandel gaan ;~).

Transisalania en Varia zei

Vond ik ook, al ben ik geen wandelaar. Ik ken er trouwens meer met een mooie weblog :-)

Truus Wijnen zei

Dat het zo mooi is in Overijssel en in mijn woonomgeving de Hof van Twente probeer ik op mijn weblog naar voren te brengen.
Ik beleef er plezier aan dat ik ook de niet-wandelaar op deze manier toch van één en ander kan laten meegenieten.
En zo te lezen uit jullie reacties en ook gezien het plaatsen van dit artikel ben ik daar redelijk in geslaagd :-)
Zoals ik ook vandaag al schreef op mijn weblog; ondertussen ga ik (mede geïnspireerd door dit soort positieve aandacht) gewoon fris en fruitig verder met Wandelen Kijken en Kieken.

Transisalania en Varia zei

Ik heb er graag over geschreven en veel wandelplezier gewenst!