maandag 19 oktober 2015

Nieuwe aflevering van Overijssels online geschiedenis magazine Mijn Stad Mijn Dorp


Vandaag verscheen het najaarsnummer van Mijn Stad Mijn Dorp. In het hoofdartikel beschrijft Martin van der Linde op basis van veel interviews met degenen die in de landbouwsector werk(t)en hoe de trekker in de jaren vijftig en zestig het platteland veroverde.
Het gevarieerde nummer bevat naast de diverse rubrieken onder meer artikelen over:
- de Latijnse school in Oldenzaal
- de Overijsselaar bestaat niet
- Tollien Schuurman, de Dafne Schippers van de jaren dertig
- de plek van Andries Heidema
- de geschiedenis van de tuinen van Warmelo
- afscheidsinterview met HCO-directeur Bert de Vries
- karakter van een gebouw is werk van kunstenaar en ambachtsman

Bekijk hier het nieuwe nummer van Mijn Stad Mijn Dorp en neem hier een gratis abonnement.

Geen opmerkingen: