zondag 14 december 2008

Mogelijk nieuwe website: Mijnvoorouders.nl


Foto: van achterachterkleindochter tot betovergrootmoeder.

Op het Archiefforum van Eric Hennekam werd gisteren onderstaand bericht geplaatst:

Een van de meest populaire websites van de Nederlandse overheid, Genlias, gaat vermoedelijk verdwijnen.
De eerste fase van de samenvoeging van Genlias, de Digitale Stamboom en de genealogische data van het Centraal Bureau voor Genealogie krijgt vorm in de opzet van de nieuwe website Mijnvoorouders.nl . Het website adres is al in 2005 vastgelegd door het Nationaal Archief
De komende periode krijgt het opstellen van een businessplan prioriteit. Dit moet uiterlijk 2e kwartaal 2009 gereed zijn.
Op basis van het businessmodel zal worden besloten door de financiers of het project wordt voortgezet na 2009.
Het Nationaal Archief, elf Regionale Historische Centra, het Centraal Bureau voor Genealogie en dertien overige archiefinstellingen zijn partij in dit project.
'Uit kringen bij de vergadering van de Stuurgroep Taskforce Archieven,die vandaag is gehouden hoorde ik dat de samenwerking een moeizaam proces is.' Aldus Eric Hennekam.

De nieuwe genealogische website die alle andere zal overtreffen is er dus nog niet, maar we zullen hier ongetwijfeld meer over gaan horen.

2 opmerkingen:

Jacomien zei

Bedankt voor het bericht waar ik zeker in geïnterresseerd ben.
Deze blog volg ik al vanaf het begin. En Genealogie is dus mijn hobby.
Genlias heb ik ontzettend veel aan gehad bij het zoeken van mijn voorouders. Voor mij betekende dit een hele betrouwbare site, al staan er vanzelfspreken toch fouten in.
Ik blijf het volgen.
Groeten, Jacomien Meijer

Transisalania en Varia zei

Bedankt voor je reactie. Ik ben (nog) niet zo actief geweest wat betreft het uitzoeken van mijn stamboom. Maar inderdaad met Genlias heb ik in een paar avonden tijd, op een paar namen na, mijn 32 bet-bet-overgrootouders gevonden. Een prachtige gratis service. Ben benieuwd of er straks nog meer te vinden is en of het gratis blijft.
Groet, Tonny